بررسی پیش نویس دستورالعمل حمایت از حقوق کاربران در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

🛎️روز سه شنبه مورخ ۱۱ آبان ماه جلسه ای در مرکز سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) با موضوع «بررسی پیش نویس دستورالعمل حمایت از حقوق کاربران در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر» با حضور جمعی از سازمان‌های مردم نهاد برگزار گردید، از شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه نیز به عنوان نماینده بخشی از سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه جهت حضور در جلسه دعوت به عمل آمد.

📄این پیش نویس که از منظر شکلی و محتوایی در ابواب مختلف تعبیه شده است کمک می‌کند، تا کاربران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر پیش از استفاده از این بستر نسبت به حقوق خود و وظایف و تعهدات رسانه‌ها در قبال خویش آگاهی پیدا کنند.

🔹در این نشست علی سعد، معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی هدف از تدوین پیش‌نویس دستورالعمل حقوق کاربران را پاسخ به دغدغه‌ها و در راستای رفع خلا‌های موجود جهت حفظ حقوق کاربران در هنگام استفاده از رسانه‌ها عنوان کرد.

🔸وی با تاکید به تعریف پنج سرفصل در این دستورالعمل شامل شرایط استفاده، امنیت محتوا و حریم خصوصی، آماده‌سازی بستر گزارش تخلفات، تعهدات و ضمانت اجرا و سواد رسانه‌ای، اضافه کرد: تمامی این بخش‌ها پیرو ارزیابی مهمترین نیاز‌های کاربران و مختص به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر پیش‌بینی شده است.

📌تسهیل در استفاده افراد دارای معلولیت از رسانه‌های موجود داخلی، تعریف شکل ضمانت اجرائی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ها(ساترا) از پیش نویس، مشخص نمودن نقش سازمان‌های مردم نهاد در پیش برد دستورالعمل حمایتی و ایجاد یک نظام ارزشیابی عملکرد برای کاربران و همچنین رسانه‌های داخلی با عنوان یک سرفصل جدید در پیش نویس، از جمله پیشنهادات شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه در این جلسه بود.

👈دستور جلسه بعدی موضوع ” آسیب دیدگان فضای مجازی”

بررسی پیش نویس دستورالعمل حمایت ازحقوق کاربران در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی

بررسی پیش نویس دستورالعمل حمایت ازحقوق کاربران در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر