برگزاری همایش آموزشی و تفریحی در پایتخت گل ایران

3/5 – (2 امتیاز)

چندی پیش همایش آموزشی و تفریحی در محلات، پایتخت گل ایران، توسط شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه برگزار شد. در این همایش که ۹۰ نفر از مدیران ارشد و اعضای شاخص سازمان‌های مردم‌نهاد حضور داشتند، علاوه بر تمرکز بر روی مباحث آموزشی که از فعالیت‌های مستمر این شبکه است برنامه‌های تفریحی نیز در نظر گرفته شده بود.
در آغار سفر و در بدو ورود به شهرستان محلات بازدید از پارک سرچشمه در دستور کار قرار گرفت. هر کدام از شرکت کنندگان به نمایندگی از یک سمن، طی یک گردهمایی صمیمی به معرفی سازمان خود پرداختند. روز اول این همایش با رویکرد ایجاد حال خوب برای شرکت‌کنندگان به برنامه‌های تفریحی و تعامل بین اعضا اختصاص داده شده بود به همین منظور برنامه بازدید از آبگرم محلات دومین برنامه اجرا شده برای اعضای سازمان‌ها بود. لازم به ذکر است روز اول در حالی به پایان رسید که مدیران ارشد سازمان‌های مردم‌نهاد تا پاسی از شب در دورهمی گرم که در محوطه هتل نور شهرستان محلات برگزار شد به بحث و گفت‌وگو در مورد موضوعات مختلف مربوط به سازمان‌ها، چالش‌های پیش‌‌رو و … پرداختند.

روز دوم همایش از ابتدا با تمرکز بر برگزاری دو کارگاه آموزشی و یک جلسه پرسش و پاسخ با موضوعات «کارگاه اثرگذاری اجتماعی، خلق ارزش مشترک(CSV)» و پاسخ به سوال «چرا سازمان‌های انتفاعی باید در ماموریت‌های ما مشارکت کنند؟»، «کارگاه کارآفرینی اجتماعی راهی نوین برای خودکفایی، تجربه‌های جهانی و مدل‌های بومی»و جلسه پرسش و پاسخ «قوانین و مقررات سازمان‌های مردم‌نهاد» ادامه یافت.
به ترتیب :

آقای رضا درمان؛( مدرس، مترجم و مشاور حوزه مدیریت عضو هیئت موسس و مدیرعامل سابق شبکه ملی موسسات نیکوکاری،)

  • برای مشاهده فایل کارگاه آموزشی اینجا کلیک کنید.

 

شبنم امینایی؛( مشاورمدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد)

  • برای مشاهده فایل کارگاه آموزشی اینجا کلیک کنید.

 

آقای سیاوش آقاخانی؛ (نماینده منتخب سمن‌ها در شورای توسعه ملی)

  • برای مشاهده فایل کارگاه آموزشی اینجا کلیک کنید.

 

 

برگزارکننده کارگاه‌ها و جلسه پرسش و پاسخ ذکر شده بودند.
در خلال برنامه از زحمات ارزشمند مهندس رضا درمان بابت ارائه خدمات بسیاری که در دوران مدیرعاملی خود در شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه داشتند تقدیر و تشکر شد. در ادامه نیز آقای علیرضا آتشک به عنوان مدیرعامل جدید معرفی گردید.
در پایان برنامه بازدید از گلخانه «تولید کننده برتر و صادرکننده گل محلات» اجر گردید. همچنین آقای علی‌اصغر خامنوی رئیس هیئت مدیره شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه، با اشاره به اهمیت توانمندسازی و هم‌افزایی موسسات نیکوکاری گفت: این همایش که در شهرستان محلات برگزار شد می‌تواند اثرگذاری بسیار مثبتی در فعالیت‌های اعضای شبکه داشته باشد. امیدواریم تا با برگزاری مجدد این قبیل آموزش‌ها شرایط بهتری برای هم‌افزایی و افزایش دانش موسسات عضو فراهم گردد.
آقای علی‌رضا آتشک مدیرعامل شبکه ملی موسسات نیکوکار و خیریه نیز در ادامه اضافه کرد: حال خوب مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد به ایجاد حال خوب در جامعه مخاطب کمک می‌کند. ذوق و شوق و انرژی که در این همایش ایجاد شد همدلی را بین شرکت کنندگان به وجود آورد که می‌توان آن را نوعی دست‌آورد دانست. با وجود زمان محدود کارگاه‌هایی آموزشی که در این همایش برگزار شد برای موسسات بسیار مفید بود. متاسفانه در دوران کرونا این قبیل برنامه‌ها متوقف شده بود و خوشبختانه اکنون جان تازه‌ای گرفته است.

  • برای مشاهده گزارش تصویری این کارگاه  اینجا کلیک کنید