دورنمای اقتصادی سازمان های مردم نهاد در شرایط کرونا

پاندمی کرونا در تمام جهان موجب بروز تغییرات عمیقی در بسیاری از حوزه های مختلف از جمله جنبه های اقتصادی شده است.حوزه فعالیت سازمان های مردم نهاد نیز بیرون از دایره این تغییرات نیست. سازمان های مردم نهاد بصورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر گسترش این بیماری بوده و می باشند.

دورنمای اقتصادی در کرونا

اما ابعاد مختلف این تاثیرات چیست؟  میزان عمق این تاثیرات تا کجاست؟ چگونه باید با وجوه منفی این تغییرات مبارزه یا مقابله نماییم؟   آیا قادر خواهیم بود تا وجوه مثبت این تغییرات را برای دوران بعد از پاندمی کرونا نیز حفظ نماییم؟   آیا ما به مدلهای جدیدی برای مدیریت‌های میانی در دوران پاندمی کرونا برای سازمان مردم نهاد خود نیاز داریم؟  اینها و بسیاری دیگر از این نوع سئوالات این روزها در مقابل ما هستند و لازم است تا پاسخی برای آنها بیابیم.گفتگویی که به محضر شما بیننده عزیز تقدیم می گردد بر همین اساس تنظیم و انجام شده است. 

 

میهمان این برنامه ما آقای دکتر علی سرزعیم می‌باشند. آقای دکتر سرزعیم متولد 1354 اقتصاد دان  و استادیار دانشگاه علامه طباطبایی می‌باشد. ایشان دوره کارشناسی مکانیک خود را در دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد برنامه ریزی اقتصادی را از موسسه عالی آموزش و پژوهش در مدیریت و برنامه ریزی و دکترای اقتصاد خود را در دانشگاه میلان گذرانده است.

کتاب او تحت عنوان ” اقتصاد برای همه” که بیان‌کننده مفاهیم اقتصادی برای مخاطبان عام است، مورد توجه صاحبنظران قرار گرفته‌است. سرزعیم کتابی هم تحت عنوان پوپولیسم ایرانی دربارهٔ دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و پیامدهای سیاست‌های اقتصادی او نوشته‌است. او مشاور اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک و مدیر بخش اقتصادی شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی بود. سرزعیم همچنین از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ معاون امور اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.در این نشست ما تلاش نموده ایم تا موضوع «دورنمای اقتصادی سازمان های مردم نهاد در شرایط کرونا »  را به بحث بگذاریم. امیدواریم که مباحث انجام شده بتواند سرآغازی برای بحثهای فنی تخصصی در رابطه با بخشی از مدیریت سازمانهای مردم نهاد باشد.

 

[ux_image_box style=”bounce” img=”4402″ image_width=”50″ link=”https://player.arvancloud.com/index.html?config=https://iranngonetwork.arvanvod.com/Vbxm3MAKQl/zQ0DYqDjWo/origin_config.json” target=”_blank”]

برای مشاهده فیلم این وبینار روی عکس کلیک کنید

[/ux_image_box]

دورنمای اقتصادی کرونا در سازمان های مردم نهاد