معرفی کتاب “برای من بخوان”

کتاب برای من بخوان دست نامه ای است برای هرکسی که با کودکان سروکار داشته و قصد دارد تا آنها را عاشق مطالعه پرورش دهد. نسل ما را، عموما کتابخوان پرورش نداده اند و اثار این موضوع، این ورزها در آمار کتابخوانی رسمی کشور دیده می شود. اما چه باید بکنیم؟این کتاب پر است از ایده های جدید و ناب که هر پدر و مادری (یا پدربزرگ و مادربزرگ یا مددکاران و مربیان موسسه های آموزشی ) میتواننداز آنها ایده گرفته و در محیط منزل و با حداقل امکانات کودکانی کتابخوان پرورش دهند.
[row]

[col span=”6″ span__sm=”12″]

[ux_video url=”https://iranngonetwork.arvanvod.com/Vbxm3MAKQl/jQZ7QbG9o5/origin_gIWycxWSXpS4dBJa7VEXc4nLapVzCA5L6YsgKtry.mp4″ height=”0%” depth=”3″ depth_hover=”1″]

[/col]
[col span=”6″ span__sm=”12″]

[divider height=”64px” color=”rgb(255, 255, 255)”]

دانلود بخش اول و فهرست کتاب “برای من بخوان”

[divider color=”rgb(255, 255, 255)”]

[button text=”دانلود فایل” color=”success” style=”shade” size=”large” animate=”fadeInUp” radius=”11″ depth=”3″ depth_hover=”4″ expand=”true” link=”https://www.iranngonetwork.com/wp-content/uploads/2021/09/برای-من-بخوان-فهرست-و-فصل-اول.pdf”]

[/col]

[/row]

بخشی از مقدمه کتاب برای من بخوان به شرح زیر است :

خانم پیسلی هرسال یک مرتبه به کودکان مهدکودک خود می گوید که بزرگترین جورابی که پدر یا مادرشان میتواند در بازار پیدا کنند را به مهدکودک بیاورند. از آنجایی که این بچه ها کم سن و سال هستند معمولا بدون هیچ سوال یا مخالفتی سریعا خواسته خانم مربی را اجابت میکنند.وقتی همه جوراب های موردنظر را با خود آوردند، خانم پیسلی همه شاگردان خردسال را دور خود جمع نموده و به آنها کی گوید :«امروز قرار است یک سفر کلاسی داشته باشیم. ولی اول باید جوراب های مخصوص خود را بپوشید. اما نه مانند جوراب های دیگر. امروز می خواهیم آنها را روی کفش های خود بپوشیم.»البته بچه ها در ابتدا چیزی را که شنیده اند نمیتوانند باور کنند اما بالاخره با کمک خانم مربی و زور و فشار فراوان، موفق می شوند جوراب ها را روی کفش هایشان بپوشند.

بچه ها با صدای هرهر و کرکر به صف شده و به حیاط بیرونی می روند.مربی آنها را به جست و خیز و بازی کردن در چمن های حیاط بازی تشویق نموده و بعد از حدود نیم ساعت به کلاس برمی گردنند.خانم پیسلی به آنها میگوید تا جوراب های شان را در آورده و آنها را بالا ببرند تا همه ببینند.در همان حال به دانه های ریزی اشاره می کند که به جوراب ها چسبیده اند. خانم پیسلی می گوید: «مطمئنا شما قبلا هم این دانه ها را دیده بودید که به لباس تنتان چسبیده، اما هیچ وقت نمیدانستید که این دانه های گیاهان هستند و توسط شما مجانی از جایی به جایی دیگر سفر میکنند. حالا برای این که از دانه بودن آنها مطمئن شویم میخواهیم آنها را بکارید.» خانم مربی گلدان هایی را در اختیار کودکان قرار داده و به آنها می گوید که جوراب هایشان را در خاک گلدان ها بگذارند. بعد از اتمام کار، گلدان ها را جلوی پنجره گذاشته و هر روز توسط بچه ها آبیاری می شوند تا اینکه دانه های چمن، علف های هرز و حتی گل ها شروع به رشد کرده و سر از خاک بیرون می آورند.

پروژه کلاسی خانم پیسلی یک مثال عالی است که در جریان پرورش یک گل، فقط یک گل پرورش نداده بلکه همزمان کتاب خوان ها و نویسندگانی نیز تربیت کرده است.ذهن های جوان تأثیرپذیر بسیار شبیه جوراب های پشمالو هستند. هرقدر فرصت تجربیاتی که برای کودکان فراهم می سازیم غنی تر و پربارتر باشد، در نتیجه ایده ها و مهارت های فراوانتری نیز به ذهن آنها چسبیده و ریشه کرده، جوانه زده، رشد کرده و گل خواهد داد.والدینی که کودکانشان را به موزه و کتابخانه می برند و برای ملاقات اقوام و آشنایان به جاهایی دورتر و خارج از محدوده زندگی خود سفر می کنند، کودکانی پرورش می دهند که همواره دایره لغات بیشتر و علاقه های ناب تری نسبت به دیگر کودکان هم سن و سال خود که فقط هر روز چهار ساعت تلوزیون نگاه کرده اند، خواهند داشت.

نویسندگان و کتاب خوان های حرفه ای مانند ورزشکاران، از ابتدای زندگی، حرفه ای نبوده اند. مسلماً شخصی که در لیگ قهرمانی فوتبال بازی می کند از ابتدای تولد تمایلی به این حرفه نداشته و این میل و آرزو توسط شخصی دیگری که معمولاً پدر یا عمو و یا حتی برادر بزرگتر او بوده در وی رشد داده شده است.مطمئناً به عنوان یک تماشاگر در مسابقات محلی اطراف خانه خود فریادهای بسیاری برای گل شدن توپ کشیده است. در هر صورت مهم دانه ای است که کاشته شده و ممکن است روزی به شکوفه ای حرفه ای در زمینه ورزش تبدیل گردد.این دانه ها در ذهن کتاب خوان ها و دانش آموزان موفق کاشته شده است.

اگر به دوران کودکی بزرگسالانی نگاه کنید که در مدرسه و زندگی خود موفق بوده اند، در بیشتر مواقع به این موضوع پی خواهید برد که در محیط هایی پرورش یافته اند که ذهن آنان به این علت غنی شده است که اغلب مواقع مطالعه می کرده اند، درست مانند کودکی که با یک ورزشکار تمرین گرفتن توپ انجام میدهد. کودکی این افراد موفق سرشار از گفت و گو با بزرگسالانی است که از آنها در مورد عقاید و خواسته هایشان سخن می گفته اند. بیشتر آنان کارت کتابخانه و مقداری کتاب و دفتر نقاشی، مداد و خودکار و مداد شمعی در قفسه اتاق خود داشته اند.اصلاً پیچیده نیست. این ملزومات دانه های ناچیز و کم هزینه ای هستند که علاقه مندان به مطالعه را پرورش می دهند.در این کتاب دکتر برنیس کالینان مجموعه اطلاعات منحصر بفردی را برای پرورش کتاب خوان ها گردآوری نموده است البته اول از همه او یک مادر و مادربزرگ است. علاوه بر این، وی دیدگاه های خویش را به عنوان یک معلم، پروفسور دانشگاه، محقق آموزشی و معاونت پیشین بزرگ ترین انجمن جهانی آموزگاران کتاب خوان بیان می دارد. دکتر کالینان در مجموعه راهکارهای خود عقل سلیم یک  پدر یا مادر را با ایده های تحقیقی یک معلم حرفه ای ترکیب می نماید.

تمرکز فعالیت های تحقیقی یک معلم حرفه ای ترکیب می نماید. تمرکز فعالیت های وی و پیشنهادات ارائه شده او در این کتاب بر لذت بردن والدین و کودکان از تجربه خواندن تاکید دارد نه فقط تحمل آن. این روش به طرز شگفت انگیزی متفاوت از تمرینات از طاقت فرسا یا فلش کارت و برگه های فعالیت است.در اینجا کشتزار ادبیات غنی برای والدین و کودکان فراهم شده است که پر از دانه های شگفت انگیز، خلاقیت و هیجان است تا چرخی در آن بزنند و یادگیری را تبدیل به تجربه ای مفرح بکنند.

[divider width=”36px” height=”38px” color=”rgb(255, 255, 255)”]

شبکه نیکوکاری  و خیریه با ترجمه و انتشار کتاب “برای من بخوان ” فرصت بی نظیری برای هر کسی که با کودکان سر و کار داشته و قصد دارد تا آنها را عاشق مطالعه پرورش دهد، فراهم آورده است.

پیشنهاد میکنیم این کتاب را به دوستان، اعضای خانواده، همکاران و آشنایان خود هدیه دهید.

[ux_banner height=”219px” bg_color=”rgb(43, 128, 37)” bg_overlay=”rgba(0, 0, 0, 0.2)”]

[text_box width=”40″ width__sm=”60″ padding=”30px 30px 30px 30px” animate=”fadeInUp” position_x=”50″ position_y=”50″ bg=”rgba(0, 0, 0, 0.86)” radius=”22″ depth=”3″ depth_hover=”2″]

برای تهیه این کتاب می توانید با شماره تلفن های شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه تماس بگیرید.تلفن ثابت:   ۰۲۱۸۸۵۰۱۷۸۵ – ۰۲۱۸۸۵۰۱۷۸۶

[/text_box]

[/ux_banner]

برای من بخوان