معرفی کتاب «درباره نوآوری»

نوآوری ذاتی‌ست یا اکتسابی؟ آیا می‌توان نوآوری را ساختارمند و سازمان‌دهی کرد؟ نقش نوآوری در مدیریت یک سازمان چیست و چگونه می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد؟ کارکنان یک سازمان چه نسبتی با نوآوری در کار دارند و این امر چگونه می‌تواند محتوای کار را تغییر دهد و نشاط و سلامت را به کار بازگرداند؟

اگر مدیر یا کارمند و داوطلب یک سازمان مردم‌نهاد هستید، کتاب «درباره نوآوری» را پیشنهاد می‌کنیم. شروع این کتاب اشتیاقتان را برای خواندن مقالات دیگر برمی‌انگیزد.

«نوآوری ذاتا امری بی نظم، غیر خطی و تکرار شونده است. نوآوری هرگز یک هوس زودگذر نبوده ، اما همیشه یا همه به آن روی می‌آورند یا همه به آن بی توجه بوده‌اند. نوآوری به عنوان یک عامل توانمندساز رشد در طول عمر یک نسل مدیریتی بازکشف می شود.» – از متن کتاب

اگر علاقمند به مطالعه در زمینه نوآوری  هستید، نشر “هنوز” 10 مقاله از مجله هاوراد بیزنس ریویو را با ترجمه با کیفیت و کاربردی در کتاب  درباره نوآوری منتشر کرده است که خواندنش در برای کسانی که می‌خواهند در شغل و یا کسب و کار  و یا سازمان خود تغییرات جدیدی ایجاد کنند توصیه می‌شود.

این کتاب را سید محمد تقی‌زاده مطلق در 192 صفحه ترجمه کرده و تالیف آن را گروهی از نویسندگان هاروارد بیزنس ریویو بر عهده داشتند. این مجموعه سال 1397 منتشر شده‌است.

نوآوری، یک کتاب از مجموعه کتاب های «ده مقاله که باید خواند» را در زمینه‌های مختلف مبانی مدیریت، بازاریابی استراتژیک ،همکاری، مدیریت افراد، تصمیم گیری، هوش هیجانی، ارتباطات، مدیریت خود، تیم و رهبری از انتشارات هاروارد بیزنس ریویو منشکر کرده است.

مجله هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) که آن را مجله کسب و کار هاروارد نیز می‌شناسند، یک نشریه‌ی مدیریتی است که توسط انتشارات دانشگاه هاروارد تولید، تنظیم و منتشر می‌شود.

هاروارد بیزینس ریویو  هر سال در 10 شماره منتشر می‌شود و آموزش و تحلیل موضوعاتی از قبیل رهبری سازمانی، تحول سازمانی، مذاکره، استراتژی و مدیریت استراتژیک، کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت سازمان، عملیات سازمانی، مدیریت بازاریابی، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی را مورد توجه قرار می‌دهد.