نکته 3 : چگونه به بهترین روش از شغل خود استعفا دهید؟

اگر شما یکی از آن دسته افرادی هستید که اخیراً تصمیم به ترک شغل خود گرفته‌اید، مهم است که با ظرافت این موضوع را مطرح کنید.  ممکن است قبلاً در مورد آن با برخی از همکاران نزدیک خود صحبت کرده باشید، اما نمی‌خواهید رئیس‌تان قبل از اینکه فرصتی برای توضیح  و ارائه دلیل خود داشته باشید متوجه شود که شما در حال رفتن هستید.

توصیه می‌شود حتی اگر رابطه خوبی با مدیر خود ندارید، به خاطر داشته باشید که احتمالاً کارفرمایان آینده شما با آنها به عنوان مرجع تماس گرفته و پرسش‌هایی درباره چگونگی فعالیت شما مطرح نمایند. شما هنوز مسیر درازی برای طی کردن دارید و هرگز نمی‌دانید مسیر شغلی آینده شما چگونه طی خواهد شد. بنابراین هنگامی که قصد دارید کارتان را به هر دلیلی ترک کنید، نباید تمام پل‌های پشت سرتان را خراب کنید. سعی کنید حرفه‌ای بوده و نزاکت را در اعلام اینکه قصد دارید کارتان را ترک کنید، رعایت نمایید. بنابراین سعی کنید با شرایط خوب و حرفه‌ای از کارفرمای فعلی خود جدا شوید.

برای ترک یک شغل به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  1. گفتگو را به تعویق نیندازید در اولین فرصت، زمانی را برای اطلاع دادن به مدیر خود تعیین کنید.
  2. در صورت امکان در مورد دلیل رفتن‌تان صادق و صریح باشید.
  3. البته اگر رئیس شما نقش مهمی در ترک شغل‌تان دارد، شاید لازم نباشد در این رابطه چیزی بگویید.
  4. شاید یکی از جمله‌های زیر مناسب برای گفتگو باشد: «بعد از بررسی‌های زیاد به این نتیجه رسیدم که … »، «زمان آن رسیده که …»، «تمایل دارم فصل بعدی فعالیت‌های حرفه‌ای و کاری‌ام را آغاز کنم»، « احساس می‌کنم دوست دارم نقش متفاوتی را در فعالیت‌های کاری خود تجربه نموده و فضای شغلی جدیدی را تجربه کنم».

[title style=”bold” text=”دیگر نکات مدیریتی”]

برای مشاهده نکات قبلی میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید :

نکته 1 : برای ایجاد اثربخشی بیشتر در تیم همکاران‌تان، ارتباطات اجتماعی آنها را توسعه دهید.

نکته 2 : چگونگی کنترل اضطراب قبل از شرکت در جلسه

استعفا از شغل