در پانزدهمین جلسه شورای مرکزی شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه چه گذشت؟

پانزدهمین جلسه شورای مرکزی شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه دوم تیرماه در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، به میزبانی جامعه نیکوکاری ابرار و با حضور اعضا شورا برگزار شد.

این جلسه از ساعت 3 تا 6 به ریاست علی اصغر خامنوی رئیس هیات مدیره شبکه، فیروزه صابر مدیرعامل شبکه به عنوان منشی، و نظارت محمد صحفی از موسسه خیریه دارالاکرام و محبوبه خلوق از موسسه توان گستران برنا برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای خامنوی درباره شاخص‌های رفاه اجتماعی و وضعیت آنها در بحران اقتصادی بعد از کرونا صحبت کرده و فعالیت جمعی سازمان‌های مردم‌نهاد را از پیش مهم‌تر و ضروری‌تر دانستند. شبکه ملی موسسات نیکوکاری توانسته 156 عضو فعال را با همین رویکرد جذب کند و میزان همین همکاری و فعالیت جدی است که به گفته خامنوی مهم‌تر که صرف افزایش عددی اعضا شبکه است.

در ادامه جلسه فیروزه صابر گزارشی از عملکرد شبکه در نه ماهه گذشته را سه حوزه توسعه و توان‌افزایی سمن‌ها، افزایش تعامل و همکاری میان آنها، و تثبیت جایگاه مدنی سمن‌ها در جامعه ارائه کرد. صابر ضمنا ابراز امیدواری کرد مسئله پیش آمده برای جمعیت دانشجویی امام علی (ع) عضو موسس شبکه به زودی حل شود و شبکه پیگیر این مسئله از طریق مراجع قانونی خواهد بود.

در بحران کرونا بخش مهمی از فعالیت‌های شبکه به مشارکت در شکل‌گیری و فعالیت کارگروه مهار کرونا (شبکه کمک) که جمعی از شبکه‌های ملی و تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد است اختصاص داشته است.

به همین دلیل احمد قویدل مدیر عامل کانون هموفیلی ایران گزارشی از عملکرد شبکه کمک و کمیته‌های آن در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، مطالبه‌گری و تعامل با دولت، و نیز حمایت از اقشار آسیب‌پذیر ارائه کرد.

جلسه با پرسش و پاسخ میان اعضا شورا درباره موقعیت کنونی شبکه، رویکردهای جدید نقش‌پذیری، ساختار مدیریت و اجرایی شبکه، مشارکت و فعالیت رسانه‌‌ای، و همچنین چگونگی پیگیری شبکه درباره مسئله پلمپ جمعیت امام علی و بازداشت مدیران آن خاتمه یافت.

اعضا حاضر در جلسه شورای مرکزی در انتها مصوب کردند که هیات مدیره شبکه نسبت به رفع مشکل بوجود آمده برای جمعیت دانشجویی امام علی اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

در پانزدهمین جلسه شورای مرکزی شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه چه گذشت؟ در پانزدهمین جلسه شورای مرکزی شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه چه گذشت؟

در پانزدهمین جلسه شورای مرکزی شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه چه گذشت؟